Latest News

Thursday, February 4, 2010

Hari yang sedih.......Pergi tak Kembali......

Salam Sejahtera dan Assalamualaikum......Pada tanggal  4hb februari 2010 adalah hari yang sedih bagi aku....perginya Jersey Wooly aka Blackie..kesayangan aku...huhuhu..sedihnya....begini ceritanya....pagi tadi aku bangun dari tidur...macam biasa la...pegi tgk kelinci - kelinci yang disayangi...tgk sangkar atas skali...wahhh..terkejut aku...si blackie tergantung dan terlekat kat atas sangkar dia....dalam hati aku..ada menatang tarik dia ka malam tadi...tgk sangkar bawah skali milik Brownie dah terbukak..dia pun dah xdak...waahh..ni mesti ada menatang masuk nie...aku try cari kat sekeliling kawasan sangkar kot - kot ada bangkainya....huiisshhh....tgk2 si Brownie tgh melantak dedak kat bawah meja...fuhhh...lega....rupanya dia dah terlepas keluaq macamana pun tak tau....si koko yang lagi satu xdak masalah...relek jer dok kunyah dedak...aku pun turunkan Blackie yang tergantung tu...huhuhuhu..tragisnya...baru semalam aku pikir nak kawinkan si blackie ni ngan jantan hitam kat kampung tu mggu nie...huhuhu...nak buat macamana...xdak rezki....huhuhu...ni la gambar - gambar yang sempat aku ambik di lokasi kejadian.....kalut2 nak pi keja......ni jer sempat amik...


Ni la keadaan Blackie setelah aku turunkan dari tergantung..huhuhu...sedihnya......

 

Kat sini la si blackie ni terlekat.....macamana di bleh sangkut kat sini...mengikut firasat aku..dia lompat...dan terlekat....
 
Pintu si Brownie yang terbukak dan dia lesap...huhuhu..(Si Koko tengah mengintai - ngintai )

 
si Brownie yang terlepas keluar...

Untuk pengetahuan semua Si Blackie dan Si Brownie ni adalah satu saudara dengan si Borei yang ada kat kampung...cuma yang aku bela ni bulu dia tebal skit....xpa la...kena cari pengganti si Blackie ni....sedih jgk rasanya...huhuhuh...sekain cerita dati aku hari ni...hari yang sedih.....salam...



1 comments:

nurul said...

sabar ye awak..sedey jugak..sob..sob..sob

Post a Comment