Latest News

Monday, January 25, 2010

Made In Phuket


salam...selamat bertemu lagi...baru baru ni aku berkesempatan pi ke Phuket....so best jgk dapat jalan - jalan kat sana....sambil diorang dok wat kerja diorang......aku pun amik kesempatan rikie - rikie la kat kawasan pekan phuket ni kot - kot ada orang yang jual kelinci ni..... jalan punya jalan.... ternampak lah aku sebuah kedai ni yang jual benda yang aku cari - cari.....wahhh...sungguh exited aku ....ada 4 ekor semuanya....gebu - gebu belaka...rupa - rupanya kelinci jenis biasa saja yang belambak kat malaysia....dari pemerhatian aku...kelinci ni jenis anggora mix kot...xpa la...hati sedih gak...ingat nak cari baka Teddy Bear ka, Woody Toy Ka, Thai Lop ka....sebab baka - baka ni memang terkenal di thailand....oleh kerana berminat sangat nak dapat baka - baka nie...aku pun tanya la driver kami a.k.a touris guide iaitu Abng Nan, kot - kot ada kedai yang jual kelinci ni...abih satu pekan phuket kami round....xdak yang jual arnab...wehhh...biaq betoi...dengan hati sedih dia cakap...on the way balik ti kita cari kat Pekan Krabi plak, kot2 ada....punya la baik driver ni tolong aku cari...terharu pun ada....hehehe......
Bila dah on the way balik, kami pun round - round la pekan Krabi...sejam pusing...mmm...hampeh..bukan stakat arnab yang takdak...kedai pet pun xdak...lagi tensen....yang aku dapat tgk...tu makhluk kat atas tu tgh pegang trafic light...wahhh..xdak kat malaysia nie...hehehe...mengikut abang nan driver kami tu...kelinci jenis tu banyak dijual di Bangkok iaitu di Chatuchak Market yang dibuka pada hujung minggu..kat situ jer ada lebih 40 breeder handalan thailand....baka - baka yang terkenal seperti Giant Angora, Jersey Wooly, French Lop, Holland Lop, English Lop, Giant Chinchilla, Flemish Giant, Harlequin, Mini Satin, Mini Rex and Netherland Dwarf dan banyak lagi.....wuiisshh...best nye...so...next trip aku nak pi Bangkok plak la kalau macamtu....insyaallah...kena kompol duit nak pegi sana lain kali....x sabar aku...bertemu di post seterusnya......arios..

0 comments:

Post a Comment